Ismét egy újabb technológiai óriás száll be a humanoid robotok egyre zsúfoltabb versenyébe
Újabb nap, újabb technológiai óriás száll be a humanoid robotok egyre zsúfoltabb versenyébe. Ezúttal az LG, amely a Koreai Tudományos és Technológiai Intézettel (KIST) közösen mutatta be kétlábú alkotását, a KAPEX-et. Bár járása talán túlságosan is “szögletes” lenne egy divatbemutatóhoz, ambíciói egyáltalán nem ügyetlenek. Az LG egyértelműen jelzi, hogy fokozódik a verseny, hogy minden otthonba (vagy legalábbis minden csúcstechnológiás laborba) robotot helyezzenek el.
A robot nem csupán egy szép (és kissé szögletes) arc. A KAPEX-et komoly belső hardver és szoftver működteti. Agya az LG saját fejlesztésű Exaone vizuális nyelvi modellje, amely fejlett kognitív és kommunikációs képességekkel ruházza fel. Ezt koreai gyártású csúcskategóriás aktuátorokkal párosították a folyékony mozgás érdekében, valamint egy többtapintásos, ügyes kézzel, amely ígérete szerint finoman képes kölcsönhatásba lépni környezetével. Úgy tűnik, az LG olyan robotot céloz meg, amely egyszerre tud gondolkodni és cselekedni.
Jelöljék be naptárukban, mert ez az új mechanikus kolléga idén novemberben kerül piacra. Ez nem csupán egyszeri projekt – az LG már bejelentette nagyszabású belépését az otthoni humanoid robotok piacára a CES 2025-ön, ahol egy Q9 kódnevű AI robot szolgál majd alapmodellként. A jövő közeleg, és úgy tűnik, háztartási feladatokat fog végezni.
Miért fontos ez?
Az LG belépése a humanoid robotok piacára jelentős megerősítés az egész szektor számára. Amikor egy olyan fogyasztói elektronikai óriás, mint az LG, jelentős beruházásokat eszközöl, az jelzi az elmozdulást a niche ipari alkalmazásoktól a potenciális tömegpiaci jövő felé. Ez a lépés fokozza a versenyt olyan már befutott és feltörekvő szereplőkkel, mint a Boston Dynamics, a Tesla és a Figure AI. Közelebb viszi az iparágat a háztartási robotok régóta dédelgetett sci-fi álmához, felgyorsítva az innovációt a mesterséges intelligencia, a helyváltoztatás és az ember-robot interakció területén.