Figure vezérigazgatója CGI-vel vádolja az UBTECH-et robotvideójában

A humanoid robotika egyre inkább nagyszínpadi világában a Figure vezérigazgatója, Brett Adcock kihívta a kesztyűt, és azzal vádolta a kínai rivális UBTECH Robotics Corp Ltd-t, hogy számítógépes grafikát (CGI) használt egy videó meghamisítására, amelyen robotjai tömeggyártásban láthatók. Adcock, aki sosem ijed meg egy kis nyilvános pengeváltástól, kipécézte azt a videót, amely sorokban álló UBTECH Walker S2 humanoidokat mutat, és azt sugallta, hogy csak az előtérben lévő robot valós.

Adcock vádja egy látszólag apró, ám annál árulkodóbb részleten múlik: a robotok fején lévő tükröződések. Az X-en közzétett posztjában kijelentette: „Nézzék meg a tükröződéseket ezen a boton, majd vessék össze a mögötte lévőkkel… Ha egy fejrészen mennyezeti lámpák sokasága tükröződik, az azonnal lebuktatja, ha CGI-ről van szó.” A kísérő kép ráközelít a fényes fejrészekre, kiemelve a háttérben lévő modellek részletes tükröződésének látszólagos hiányát. Ez a digitális szemfényvesztés, ha igaz, merész húzás lenne az UBTECH-től, amely nemrég jelentette be, hogy több mint 800 millió jüan (körülbelül 112 millió USD) értékű megrendelést biztosított Walker S2 modelljére idén.

A vád akkor érkezett, amikor az UBTECH éppen promóciós kampányba kezdett, azzal dicsekedve, hogy ő hajtotta végre a „világ első tömeges humanoidrobot-szállítását”. A cég, amely az első humanoid robotikai vállalatként került bevezetésre a hongkongi tőzsdére, 2025-re jelentős szerződések sorát jelentette be, és célja, hogy idén több mint 500 ipari robotot szállítson le. Bár az UBTECH még nem reagált nyilvánosan a CGI vádakra, az eset rávilágít a robotikaiparban folyó, presztízsért vívott kemény küzdelemre.

Miért fontos ez?

A humanoid robotok építéséért és telepítéséért folyó, tőkeigényes versenyben a gyártási kapacitás bemutatása éppoly létfontosságú, mint a technikai tudás bizonyítása. A mozifilmes minőségű videók a marketing alapkellékei, de a gyártási képességek hamisításának vádja alááshatja a befektetői és vásárlói bizalmat. Egy közvetlen versenytárs ilyen nyilvános kipécézése rávilágít arra a hatalmas nyomásra, amely a cégekre nehezedik, hogy a gyors fejlődés képét vetítsék előre. Akár ügyes marketing-vizualizáció, akár megtévesztő hamisítvány az UBTECH videója, a botrány egy új, kritikus harcmezőt tár fel a robotikai vállalatok számára: a hitelességet.