A sofőrök és a szabályozó hatóságok szívéért és elméjéért vívott ádáz küzdelmében a Tesla, Inc. elindított egy új, nyilvánosan elérhető biztonsági weboldalt a Full Self-Driving (Supervised) rendszeréhez. Az oldal egy élő, pörgő számlálót mutat, amely a rendszerrel megtett összes kilométert jelzi – jelenleg több mint 10,1 milliárd kilométert –, és elég merész állításokat tesz a biztonsági teljesítményéről a mi, kétbalkezes emberi sofőrökhöz képest.
A Tesla saját adatai szerint az FSD (Supervised) használata 7-szer kevesebb súlyos ütközést és 7-szer kevesebb kisebb ütközést eredményez. A vállalat emellett 5-szörös csökkenést állít az autópályán kívüli ütközések számában. Ez a lépés felváltja a Tesla korábbi biztonsági jelentéseit, amelyek a kevésbé fejlett Autopilot rendszerre összpontosítottak, és gyakran kaptak kritikát a félrevezető, “almát a körtével” típusú összehasonlítások miatt. Az új oldal részletesebb adatokat biztosít, ami egy üdvözlendő, bár régóta esedékes bólintás az átláthatóság irányába.
Ez miért fontos?
Ez egy kiszámított offenzíva az autonóm járművek biztonságával kapcsolatos forró PR-háborúban. Egy csinos, élő kilométerórával ellátott weboldal közzétételével a Tesla megpróbálja megragadni a biztonsági narratíva irányítását a saját, gondosan válogatott adataival. Bár a számok lenyűgözőnek tűnnek, a módszertan és az “emberi vezetésű” összehasonlítások alapjai elkerülhetetlenül komoly ellenőrzés alá kerülnek a biztonsági szószólók és a szövetségi ügynökségek részéről. Ez egy merész átláthatósági húzás, de olyan, amely a szakértők által ellenőrzött elemzési kontextus teljes hiányában mutatja be adatait, amit a Waymo-hoz hasonló versenytársak már közzétettek.






