Egy olyan lépéssel, ami a humanoid robotokat a vicces vírusvideók sztárjaiból egyenesen a gyárcsarnokok keményen dolgozó díszletévé avanzsálja, a Hyundai Motor Group megerősítette, hogy leányvállalatától, a Boston Dynamics, Inc.-től “több tízezer” robotot telepít. A bevetés a teljes kereskedelmi palettát érinti: az újonnan elektromos Atlas humanoidot, a négylábú Spotot, és a dobozokat hurcoló Stretch robotot. [2, 3] A megerősítés közvetlenül Mario Bollinitől, a Boston Dynamics Atlas programvezetőjétől érkezett, aki azt is sejtelmesen megjegyezte, hogy “nagy dobások” várhatóak heteken belül.
Ez nem csupán egy bevásárlókörút; ez a robotika és a tömegtermelés stratégiai fúziója. [2] Míg a kutyaszerű Spot robot már most is járőrszolgálatot teljesít a Hyundai és Kia létesítményeiben ipari ellenőrzéseket és biztonsági felméréseket végezve, a show sztárja az Atlas. [4, 8] A humanoidot az első valós tesztjeire a Hyundai új Georgia-i Metaplantjában jelölték ki, ahol fizikailag megterhelő és monoton munkákat fog elvégezni. [3, 5] Kulcsfontosságú, hogy a Hyundai saját gyártási szakértelmét fogja bevetni, hogy segítse a Boston Dynamicst a termelés felpörgetésében, megoldva ezzel a gigantikus kihívást: robot hadsereget építeni magának, és végül mindenki másnak is. [2, 8]
Miért fontos ez?
Ez egy sorsfordító pillanat, ahol egy nagy autógyártó a robotok tesztelésétől átlép a tömeges bevetésükre, ami alapjaiban írhatja át a gyártási folyamatokat. [1] Azzal, hogy a Boston Dynamics legnagyobb vásárlójává vált, a Hyundai nem csupán automatizál; hanem vertikálisan integrálja “fizikai AI” ambícióit. [2, 12] Míg a versenytársaknak a robot munkaerőért boltból kell majd bevásárolniuk, a Hyundai lényegében házon belül építi őket. [1] Ez a gigantikus elkötelezettség azt jelzi, hogy a humanoid munkaerő korszaka a fejlett gyártásban már nem egy távoli sci-fi koncepció, hanem egy küszöbön álló valóság, ami a Hyundai-t egyedülálló helyzetbe hozza, hogy élen járjon a robotika iparágban. [3]






